Noodkreet - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van rietenlydia - WaarBenJij.nu Noodkreet - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van rietenlydia - WaarBenJij.nu

Noodkreet

Door: Lydia en Riet

18 November 2015 | Oeganda, Jinja

lieve lezers, even een kort onverwacht bericht van ons. Voor diegene die iets kunnen missen aan geld is dit bericht bestemd. Iedere euro is er een.
Het volgende: wij zijn hier nog 1 week. Zoals jullie weten hebben we veel mooie maar ook heel verdrietige zaken meegemaakt en gezien.
Enkele weken geleden schreven wij over een kind van de day care die opgenomen moest worden in verband met ernstige oedeem. Het leek in eerste instantie goed met hem te gaan. De diagnose was dat hij een nierafwijking heeft. Vanmiddag hebben wij hem weer bezocht aangezien hij nog steeds niet op de day care was geweest. Het bleek niet goed met hem te gaan. Meerdere keren moesten zijn grootouders, die hem opvoeden, naar het ziekenhuis en kreeg hij weer andere medicijnen. De rekeningen stapelen zich op. Deze mensen zijn echt straatarm. We hebben het met eigen ogen gezin en we zetten een paar foto's bij dit verslag.
Het geld wat we allemaal van jullie ontvangen hebben wordt goed besteed. Er is grond gekocht, een hek geplaatst en een koe gekocht. Ook daar hebben we een foto over bijgevoegd.

We plaatsen dit verslag met enige terughoudendheid maar weet dat wij echt geen andere mogelijkheid zien.

rekeningnummer is: Nl81 INGB0001318732 t,a,v, F.M.Vis.

Veel lieve groeten van ons en mogelijk bedankt namens de kinderen van de day care

• 18 November 2015 - 16:11

Linda:

Hey toppers ik zal vanavond een kleine bijdrage (helaas heb ik niet veel)storten. Succes en sterkte voor jullie en hun. Dikke knuffel

• 18 November 2015 - 16:16

Agnes:

Lieve dames, tuurlijk ga ik iets storten, is niet veel, maar uit een goed hart.
    Geniet nog van de laatste weken.
    Keep up going with the good work!
    liefsX

• 18 November 2015 - 16:26

Jac Van Duijn:

Hallo Lieverds

Natuurlijk storten wij.
    Wij leven hier in welde ondanks dat we ook veel klagen.
    Zet hem op de laatste week

liefs T&J

• 18 November 2015 - 16:44

Joke:

Hoi Riet en Lydia,

Wij zullen zeker direct wat extra's overmaken, zodat jullie er nog iets moois mee kunnen doen.

Bedankt voor alle mooie en vooral ontroerende verhalen.

Joke en Piet

• 18 November 2015 - 20:00

Lia & Jos:

Tuurlijk maken we wat over! Succes en sterkte met alles! Dikke knuffel

• 19 November 2015 - 05:43

Lenneke:

Tuurlijk meiden, stoere lieve meiden, gedaan vanuit zuiden van India... Kun je nagaan wat een mogelijkheden wij hebben! Big hugs XX

• 19 November 2015 - 05:43

Lenneke:

• 19 November 2015 - 13:58

Pleuntje De Graaf:

Lieve Riet en Lydia
    Natuurlijk heb ik wat overgemaakt,en ik hoop dat het allemaal goed komt
    Veel liefs Pleuntje xxx

• 20 November 2015 - 19:32

Marian:

Hoi Riet en Lydia

Net voor het eerst jullie blog gelezen,wat mooi en indrukwekkend.Een bijdrage voor jullie fantastische werk.
    Alle goeds voor jullie samen en alle mensen om jullie heen.
    groetjes Martien en marian

• 21 November 2015 - 12:49

Etti:

Lieve Riet en Lydia,
    ook ik zal vandaag gehoor geven aan jullie oproep om financiële steun aan het zieke kind.
    Riet, bedankt voor het hele lieve kaartje dat je mij stuurde! Doet me goed.
    Hoop je binnenkort weer in levende lijve te zien.
    Groetjes,
    Etti

• 21 November 2015 - 13:22

Etti:

Sorry Riet,
    het lukt mij niet het geld over te maken. Bij RABO moet ik naam, adres helemaal invullen. Heb ik niet.
    Ook ING accepteert het niet. Wat nu?
    groetjes, Etti